In het tweede deel van mijn stage bij De Beelddenkers heb ik gewerkt aan een opdracht voor Hunter Management Partners (HMP), een adviesbureau gespecialiseerd in organisatieverandering, HRM, arbeids- en ontslagrecht en mediation. HMP wilde een website ontwikkelen waarmee het functioneren van medewerkers digitaal beoordeeld kan worden. Voorheen werden deze beoordelingen op papier gedaan en vervolgens digitaal verwerkt, maar zij zochten een efficiëntere, alles-in-één oplossing.
Ontwikkeling met Gravity Forms
Ik heb deze website ontwikkeld met behulp van de WordPress-plugin Gravity Forms. Hiervoor heb ik drie verschillende beoordelingsformulieren gemaakt, gericht op functies binnen het management, het middenkader en medewerkers. De formulieren bevatten meerkeuzevragen die gekoppeld zijn aan een puntensysteem. Op basis van de ingevoerde antwoorden wordt aan het einde van het formulier een totaalscore berekend, die resulteert in een beoordeling: uitstekend, goed, matig of onvoldoende.
Tijdens dit project heb ik veel geleerd over het gebruik van Gravity Forms, een tool die we ook regelmatig voor andere websites inzetten. Het was interessant om te ontdekken hoe flexibel en krachtig deze plugin is, vooral bij het maken van op maat gemaakte oplossingen.
Communicatie met de klant
Bij deze opdracht had ik regelmatig contact met de klant, zowel via e-mail als Zoom. Soms stelde ik een e-mail op die René eerst controleerde voordat deze naar de klant ging, maar ik stuurde ook zelf mails met René in de cc. Dit gaf me meer vertrouwen in mijn communicatie, al merkte ik dat ik soms fouten over het hoofd zie door mijn dyslexie. Ondanks het gebruik van spellingcontrole blijft het lastig om alles foutloos te schrijven, omdat ik bij het nalezen snel over fouten heen lees.
Leren omgaan met klanten
Het directe contact met de klant was een leerzaam aspect van deze opdracht. Een van mijn leerdoelen was om te oefenen in klantcommunicatie en presentatie. Bij HMP heb ik een meer formele, zakelijke benadering gehanteerd, terwijl het contact met Denise Hulst eerder informeel was. Dit project heeft me geleerd hoe belangrijk het is om je communicatie- en presentatievorm aan te passen aan de klant.
Ik heb helaas geen foto’s of links van het project, omdat dat niet was toegestaan, maar delen in mijn portfolio was wel toegestaan.